onsdag 2. februar 2011

Prosjektet

Det e stille i leir'n no. Regne med de fleste e kommet ut av juledvalen, men så tar vel prosjektoppgaven all prosessorkraft førr tia. Hold sjøl på med et lite gitarkurs som eg tenke å dele med dokker etterkvert, og e langt inne i designfasen allerede. Spennanes å jobbe med!

Ellers e no ukesoppgaven så å si ferdig. Åndsverkloven og kildekritikk har alt førr lite fokus i skolen idag, og det e nok rett og slett fordi vi lærera ikkje har peiling!! No har eg no lært litt ihvertfall, og etter litt mailkorrespondanse med selveste Julian Beever, har eg bestemt meg førr å fjerne det slideshowet eg hadde ligganes her på bloggen. Kravan hannes va på inga måte urimelig - tvert imot - men eg måtte laga sliden på nytt, så da tok eg den heller bort.

No skal eg igang med å knipse litt bilda tel prosjektet. Hei så lenge.

3 kommentarer:

  1. Fortell litt om Julian Beever, hva , hvor du hentet det du la ut og hva som skjedde. Interessant for mange av oss, regner jeg med.

    SvarSlett
  2. Eg hadde laga en liten presentasjon med bilda av den ganske kjente "fortauskunstneren" Julian Beever. Bildan va henta fra www.guy-sports.com, som skilte med å ha gratis bilda av han, men eg hadde ikkje gjort nå nærmere undersøkelse av det. Presentasjonen inneholdt også henvisning tel nettstedet bildan va henta fra, som seg hør og bør. Etter at vi blei meir bevisst på det med opphavsrett, sendte eg en epost tel det eg trudde va managementet hannes, men etpar daga seinar fikk eg epost fra han sjøl. Han skreiv at alle bildan hannes hadde copyright, men at eg fikk lov tel å bruke inntel åtte bilda, mot at eg linka tel sia hannes, samt reklamerte førr ei bok han har laga. Det syntes eg forsåvidt va heilt greit, men såg ikkje nå hensikt i å lage presentasjonen på nytt.

    No driv eg og jobbe med å få publisere noen sangteksta ifm prosjektet mitt, og håpe norske artista e like velvillig :)

    SvarSlett
  3. Anbefale forresten alle sammen å ta en tur innom nettstedet hannes på http://users.skynet.be/J.Beever/

    Vesst du aldri har sett fortauskunst før, tippe eg du blir litt småimponert :)

    SvarSlett